Informarea consumatorilor de gaze naturale: Furnizorul are obligaţia de a pune la dispoziţia clienţilor finali un punct unic de contact. Acest punct unic de contact reprezintă punctul central de informare care coordonează punctele de informare regională/locală după caz, formând o reţea care furnizează informaţii unitare, şi care poate fi accesat prin următoarele canale de comunicare, destinate relaţiei cu clienţii:
telefonic, la un număr apelabil gratuit sau cu tarif normal, disponibil minimum 8 ore în zilele lucrătoare, care să aibă posibilitatea înregistrării numărului de apeluri şi a timpilor de aşteptare;
prin fax, la un număr de fax pentru contactarea furnizorului;
prin e-mail, la o adresă de e-mail pentru contactarea furnizorului;
prin intermediul paginii de internet proprii, prin formularul on-line pentru contactarea furnizorului;
prin poştă.
CE INFORMAȚII TREBUIE COMUNICATE CONSUMATORILOR?
drepturile şi obligaţiile consumatorilor;
preţurile şi tipurile de tarife reglementate practicate;
modalităţile de măsurare, facturare, conţinutul facturii şi mijloacele de plată;
principalele clauze ale contractului de furnizare;
principalele condiţii generale de contractare, inclusiv durata contractului, condiţiile de reînnoire şi renunţare la servicii, denunţarea unilaterală a contractului;
procedura, etapele şi documentele necesare procesului de schimbare a furnizorului;
procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare/mediere a neînţelegerilor precontractuale;
procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare a disputelor contractuale;
principalele acte normative care reglementează domeniul energiei electrice şi al gazelor naturale, relevante pentru consumatori.
Sursa: ANRE – www.anre.ro